Fälttävlan

Presentation av våra fältryttare.
William Nilson Fryer

Hästar

La Liga f.06 (Camiell FlamingoZ – Artist). Går CCI***, Äg Nina H Andersson, Boxholm.
Quireboy f.06, (Calle – Chevall Zanzibar). Går CCI***, Äg Øyvor Jacobsen, Norge.
Lotus Af Hagalund f -10 (Baltimore – Cortez). Går CIC**, Äg Beckmans Totto AB, Stockholm.
Balotelli f – 10 (Bellisimo – Florestan 1). Går CIC*, Äg Marica Gardell, Visby.
Rohnaldinos Nova f 07 (Rohnaldino – Testarossa). Går CIC *, Äg Anna Ljungkvist, Motala.

Meriter

Varit 3:ee placerad CCI3 Vunnit internationella * och ** tävlingar. Utbildat 3 hästar till 3 internationell fälttävlan. Ridit Nations cup Nordiska Mästerskapen och Flertalet SM och LG SM med goda resultat . Utbildat unghästar åt landslagsryttare i Samtliga 3 OS discipliner.

Varför jag rider för SRF

SRF är en representativ klubb med traditioner och sport med framtidsvisioner.

Anna Freskgård

Häst

Fly Away V/D N.Ranch

Meriter

Placeringar tom CCI3* fälttävlan, ridit EM, Nations cuper, Nations Cup final, Event Riders Masters.

Varför jag rider för SRF

Jag ser det som väldigt utvecklande att vara i en representativ klubb med ryttare på väldigt hög nivå i alla discipliner där man kan hämta inspiration och kunskap ifrån. Samt att det erbjuds väldigt fina träningsmöjligheter.

Kati Ojala

Hästar

Hawe Fun (fälttävlan) och Comfor Fly (hoppning).

Meriter

Placeringar i dom låga klasserna i fälttävlan. Ambitionen är att med Hawe  Fun komma upp i klasserna och fylla på meritlistan.

Varför jag rider för SRF

Jag är en stolt Strömsholmare – ett naturlig val sedan jag själv gick och läste hippologprogrammet på Strömsholm.

Alida Säflund

Wibrance A f -13 (Bravour-Willibald) ägare och uppfödare: Alida Säflund
Browneyed Man f-01 (Hayya Ya Shareef xx- Jimmy Reppin xx) ägare: Anna Smedberg.

Meriter

Jag är en hopptjej som sadlat om till fälttävlan helt på senare tid, jag har tävlat och utbildat hästar upp till 1*, 130 hoppning och LA dressyr. Utbildat och visat unghästar till bland annat 3 årstest. Jobbat som beridare i hoppstall både i Sverige och utomlands och arbetat som ridlärare i flera år.

Varför jag rider för SRF

Ridskolan Strömsholm & även Flyinge är min arbetsplats som kommunikatör, därför ser jag det naturligt att rida för Strömsholm och jag hoppas att vi kan utveckla fälttävlan tillsammans i klubben!

Olivia Belinki

Jag är 17 år, har ridit i ponnylandslaget i tre år och tävlat upp till CCIP2 med min ponny. Jag har även en storhäst som vi tog hem från Irland för lite mer än ett år sedan. Han är åtta år och tillsammans har vi startat upp till H100. Under året ska vi debutera CNC2 och har som mål att rida SM i Segersjö, eventuellt NM i Danmark samt att komma med i Junior-landslaget till år 2020.

Maya Blomqvist

Jag har ridit fälttävlan sedan 2014 och upp till P90 med min förra ponny. Nu rider jag min C-ponny Iron Man. ”Lillen”, som han kallas, är väldigt orutinerad då han endast blivit tävlad i ett år. Men han visade snabbt framfötterna inom fälttävlan och vann tre av sina starter förra året, varav den ena var Individuellt på Lag-SM. Vi fick även silver på DM i dressyr. Det här året är målet att starta P90, kvala till Stil-SM, att starta LA:P1 i dressyr och LA i hoppning!

Alma Lindberg

Jag fyller 18 i år och har ridit fälttävlan i tre år med min ponny, upp till P90. Vi har ridit två Lag-SM och i år är målet att rida CNCP1. I somras köpte jag en storhäst som endast har hoppat tidigare och han ska nu få starta i fälttävlan. Årets mål med honom är att skaffa rutin i terrängen och sedan att utvecklas därifrån.

Charlotta Lykken

Jag fyller 19 år i höst och har ridit fälttävlan på ponny upp till P90. Jag köpte min första storhäst, Comtesse, för snart ett år sedan. En läromästare som jag ska lära mig på och utvecklas med. Med Comtesse har jag hunnit starta två H90 med placering och målet för i år är att tävla CNC**.

Isabel Pettersson

Jag rider Good Morning som jag själv har importerat från Irland. Han är en 13-årig valack som har tävlat upp till P90 och startat i två Lag-SM. Vår starkaste sida är terräng-momentet och målet i år är att kvala och rida CNCP*.

Tove Saareste

Jag fyller 16 år i sommar och har två ponny som jag tävlar fälttävlan med. Den ena ponnyn, Red Flying kallad ”Röde”, har jag tävlat med i två Lag-SM. Min andra ponny, Franks Boy kallad ”Franke”, är i början på sin karriär. Har gått stil-terräng felfritt samt hoppning och dressyr med fina resultat. Mina mål är att ”Röde” ska gå Lag-SM och att ”Franke” ska tävla högre klasser i både hoppning och dressyr, men även terräng såklart. Min dröm är att få köpa en storhäst och att med den kunna tävla i de höga klasserna inom fälttävlan.

Anna Svane

Jag är 17 år och är med i utmanartruppen för juniorer Cupido 2* fälttävlan med Taurmore Hope 2* Plus div yngre.

Maria Svane

Jag är 15 år och rider Annaghdown Fionn 1*, Noreen Grey och Celeste Cee H90.

Christine "Mimmi" Lindström Grenledare, Fälttävlan
Daniel Bergqvist Fälttävlan