Hoppning

Inom föreningen finns flertalet mästerskapsmedaljer i hoppning. Och fler skall det bli!
Strömsholmslaget Falsterbo 2016

Lars Bilocks Minnesfond

Lars Bilock verkade som ridlärare på Strömsholm under åren 1985 till 2005, först anställd av dåvarande Ridfrämjandet – en anställning som senare övergick till Ridskolan Strömsholm AB. I enlighet med Lars vilja instiftades en minnesfond i samband med hans frånfälle 2016. Minnesfondens medel ska enligt Lars önskan användas till att utveckla unga och kommande elitryttare som verkar i eller från Strömsholm.

Från oktober 2018 till februari 2019 har Lars Bilocks Minnesfond möjliggjort träningar för Rob Ehrens, en internationell topptränare som varit Hollands förbundskapten de senaste fjorton åren.

Under 2018-2019 har Rob tränat SRF:s Elitlag, RS Lärare, SvRF Ryttarutveckling samt inbjudna ryttare vid fem tillfällen. Träningarna har gått att följa från läktarplats och Rob har gärna delat med sig av sin kunskap till publiken.

Vi har nu gjort klart och bokat träningar med Rob Ehrens för perioden oktober 2019 till februari 2020, då han kommer att vara på plats två dagar per månad.

Delar av intäkterna från dessa träningar går tillbaka till Minnesfonden.

– Lasse var ju väldigt noga med grundridning och jag tror att han skulle gilla att pengarna användes till den här typen av träning, säger Jens Fredricson.

Anders Högberg Lagledare, Elitlaget Häst
Eva Lundin Grenledare, Hoppning