Hoppning

Inom föreningen finns flertalet mästerskapsmedaljer i hoppning. Och fler skall det bli! 2021 kom SRF:s häst-lag till final för 6:e året i rad i Folksams Elitallsvenska. Det blev en pallplacering även i år (den 5:e). I laget red Ebba Danielsson, Joel Andersson, Py Jägerden och Daniel Svensson. Helena Persson var med som reserv. Det blev en spännande omhoppning om silver och brons mellan tre lag, med en ryttare per lag. Py Jägerden red felfritt i omhoppningen och såg till att laget fick sina bronsmedaljer! Daniel Svensson levererade 2 felfria rundor i finalen. – Vi är stolta och glada över bronset, det hade varit surt att komma fyra, säger lagledaren Anders Högberg.
Strömsholmslaget SM Falsterbo 2016 – Guldmedaljörer

Lars Bilocks Minnesfond

Lars Bilock verkade som ridlärare på Strömsholm under åren 1985 till 2005, först anställd av dåvarande Ridfrämjandet – en anställning som senare övergick till Ridskolan Strömsholm AB. I enlighet med Lars vilja instiftades en minnesfond i samband med hans frånfälle 2016. Minnesfondens medel ska enligt Lars önskan användas till att utveckla unga och kommande elitryttare som verkar i eller från Strömsholm.

Från 2018 till och med 2021 har Lars Bilocks Minnesfond möjliggjort träningar för Rob Ehrens, en internationell topptränare som varit Hollands förbundskapten de senaste fjorton åren.

Under 2018-2020 har Rob tränat SRF:s Elitlag, RS Lärare, SvRF Ryttarutveckling samt inbjudna ryttare vid flera tillfällen. Träningarna har gått att följa från läktarplats och Rob har gärna delat med sig av sin kunskap till publiken.

Vi har nu gjort klart och bokat träningar med Rob Ehrens för säsongen 2020 till 2021.

Delar av intäkterna från dessa träningar går tillbaka till Minnesfonden.

– Lasse var ju väldigt noga med grundridning och jag tror att han skulle gilla att pengarna användes till den här typen av träning, säger Daniel Svensson.

Eva Lundin Vice Ordförande/Kassör/Grenledare Hoppning
Annica Åkerblad Hoppansvarig, Ponny