Tävlingsfunktionär

Att vara funktionär vid SRF:s tävlingar är ett jättebra sätt att få nya kamrater och att bygga vår gemenskap. Det är också ett av de bättre sätten att som medlem bidra till att trygga föreningens inkomster till våra övriga förenings-aktiviteter. Dessutom måste SRF arrangera tävlingar för att fortsatt vara behörig att utfärda tävlingslicenser till föreningens ryttare.

Bli en av oss – bli Funktionär du också!

SRF brukar arrangera mer än 15 tävlingsdagar per år inom hoppning och dressyr. Varje dag behövs det minst 30 frivilliga funktionärer vid en hopptävling (något färre vid dressyr).

Om du ställer upp som funktionär på våra tävlingar så kommer du att bli en del av ett härligt gäng samt att föreningen står för fika och mat. Är du med och jobbar hela dagen får du fika på för- och eftermiddag samt lunch. Är du med på förmiddags- eller eftermiddagspasset får du fika under ditt pass.

Det är viktigt att man fyller på med energi för att orka med. Därför brukar det finnas kaffe, saft, fikabröd, smörgåsar, mat och frukt uppdukat till våra funktionärer i funktionärsrummet. Tänk bara på att du måste vara i funktionärsrummet (utanför lektionssalarna på nedre plan i Röda Ridhuset) när du äter/dricker. Om du önskar något från vårt Café, i Röda Ridhusets entré, får du betala för det du vill ha.